Still Life / Asetelma

 

Kun olin lapsi, ruoat maistuivat joko mauste- tai valkopippurilta. Ja suolalta. Lihakastikkeesta sai poimia lautasen reunalle maustepippuria, kalakeitosta valkoisia sattumia.
1970-luvulla alettiin olla hurjia maustamisen suhteen. Valkosipulin kynttä hierottiin vuokaan, kun tehtiin lasagnea. Yhdestä kynnestä riittikin makua moneen paistokseen.
Maustepippuri on hieno mauste, mutta ei minun ruuissani. Lapsuuden trauma.
Kuvassa isovanhempien jäämistöä. Ilman pippuria 😀

MaktoTex MAUSTE – SEASONING is the theme for Weekly Macro

 

 

 

 

52 comments on “Still Life / Asetelma”

  1. Voi miten ihanat vanhat maustepurkit sulla on tallella ❤

  2. Oi mitkä kuvat ja voi ei mitkä traumat! 😀 Kaunis kullanvärinen asetelma! Maustepippuria en minäkään oikein ymmärrä, mutta kai se on makuasia… 🙂

    • Jep, vaikea sitä maustepippuria on ymmärtää, siksi en syö koskaan eineksiä. Ne maistuvat vain ja ainoastaan maustepippurilta 🙂
      Juu, lapsuus oli traumaattista aikaa, Anna…

  3. Ihanan nostalginen asetelma.

  4. Ihanat purkit!

  5. Tuli niin nostalginen fiilis tästä. ❤ Maustepippuri on minullekin arvoitus. Mitä ihmettä sillä pitäisi tehdä? :-O

  6. Suloisen nostalginen kuva mummolan muistoineen. Äitini on hyvä ruuanlaittaja, tekee maukasta tavallista kotiruokaa ilman konstailuja. Isoäiti sen sijaan ei juuri kokkaillut, käytti valmiita eineksiä.

    Olen aina rakastanut huhmareita, vaikka en usein muista käyttää. Ihanan kotikutoinen kuva taustoineen 💕

  7. Hieno kuva!
    Minä olin lapsena niin ihastunut maustepippuriin, että keräsin muidenkin lautasilta kaikki ja söin. Siksi minua sanottiinkin Pipsa Pippuriksi 😀

  8. Oi, kaunis kaunis kuva….ihailen!

  9. Warm and cozy, Susu. : )

  10. Ihana kuva! ❤ Tulee ihan mummola mieleen. ❤

  11. Viehättävät vanhat mauste-astiat!
    Kyllä, maustamisen huimia vuosia elettiin joskus!
    Nykyään käytetään vielä monipuolisemmin mausteita, mutta ehkä ollaan opittu jotain matkalla…

  12. Ihana romanttinen kuva!

  13. aivan ihanan nostalginen kuva ❤

  14. Komean näköiset purkit!

  15. Samanlaisia makumuistoja lapsuudesta minullakin 😀

  16. Haha, olen monesti yrittänyt selittää muille kuinka maustepippuri on inhokkimauste juuri samanlaisten lapsuuden makumuistojen takia, mutta harvoin olen ymmärrystä saanut 😀 Vetinen, maustepippurille maistuva karjalanpaisti, hyi!

  17. Juu itsekin muistan lapsuudesta ettei silloin paljoa mausteita käytetty vaikka oma äiti(puoleni) oli kyllä loistava kokki.

  18. Upea retrotyylinen kuva!

  19. Minulla on samanlainen mortteli kuin kuvassasi – käytössä usein.

  20. Hieno asetelma! Meillä ei käytetty ku suolaa ja itelläki jää mausteet kaappiin.

  21. Kauniit nuo vanhat rasiasi. Minullakin oli tuollainen mortteli,jonka olin perinyt,mutta se kyllä hävisi jossain muutossa.MInä muistan lapsuudesta curryn,sitä taisi olla aina kanakastikkeessa,joka oli herkkuani silloin.

  22. Aivan Ihastuttava vintage, tämä läsähti minuun kuin väärä raha:) Ikivanha mortteli oli esillä itselläkin, nyt laitan harkintaan että julkaisenko. Aika paljon perusmausteista on elämäni, mies haluaisi paljon tulisempaa safkaa.

  23. Ihanat vanhat rasiat! 🙂


Leave a Reply

